WebwinkelKeur


EcoZo doet er alles aan om transacties veilig te laten verlopen, daarnaast hechten we veel waarde aan een goede service en after-sales support. Om die reden dragen we het keurmerk van Stichting WebwinkelKeur, een van de weinige keurmerken waarin de waardering van de klant centraal staat.


Het delen van ervaringen is een stuk veelzeggender dan een willekeurig plaatje van een keurmerk en we moedigen onze klanten dan ook aan om een review achter te laten na een bestelling. WebwinkelKeur is het keurmerk dat meer transparantie en veiligheid brengt in de markt van het online winkelen. Zij zorgen ervoor dat webwinkeliers eerlijk en transparant beoordeeld kunnen worden. Je kunt je eigen ervaringen delen. Op deze manier worden webwinkels zowel door de consument als door Webwinkel Keur beoordeeld. Dubbele zekerheid dus!

WebwinkelKeur is uniek omdat het een gedragscode combineert met klantenervaringen. Elke deelnemer wordt door WebwinkelKeur beoordeeld op een vaste checklist van punten. Hiermee controleren zij o.a. of het duidelijk is met wie de consument zaken doet, wat je afspreekt en of de gegevens op de webwinkel overeen komen met de KVK inschrijving.

Klikken op het webwinkel keurmerk bij aangesloten webwinkels geeft je de mogelijkheid om je eigen ervaring te plaatsen of ervaringen van andere klanten te vergelijken. Dit geeft meer zekerheid omtrent klantvriendelijkheid en service, onderdelen die niet te beoordelen zijn met regeltjes en door andere keurmerken verwaarloosd worden.

Mocht je ondanks al onze zorgen toch verwikkeld raken in een onenigheid, dan kan je terecht bij de onafhankelijke geschillencommissie van WebwinkelKeur. Deze doet een bindende uitspraak in de zaak, zo voorkom je onnodig hoge kosten.


Samenwerking
Ecozo werkt samen met bedrijven en instellingen die eerlijke handel bevoorderen en bijdragen aan het ontwikkelen van betere en duurzame producten.

EerlijkeWinkelen
EerlijkWinkelen heeft als doel consumenten de weg te wijzen naar winkels die fair trade, biologische en/of tweedehands producten verkopen. De aandacht voor duurzaamheid en het assortiment duurzame producten groeit.
Hun missie is om dat kleine aandeel te laten groeien en het grote publiek te laten zien dat eerlijk winkelen hip en leuk is. Dat het niet per se duurder hoeft te zijn en dat het steeds beter verkrijgbaar is.